zondag 2 mei 2010

Dag 3

Vandaag de rit naar de Niagara watervallen in Canada. Wederom vroeg opgestaan en bij de Starbucks ontbeten. Ik had de huurauto dicht bij ons hotel besteld om onnodig gesjouw met de koffers te voorkomen, Het was dan ook slechts twee blokken lopen gelukkig. Qua tijd liepen we een beetje achter want de dame bij de Starbucks had ons voedsel aan een ander meegegeven en dus waren we pas 09.30 bij de auto. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er geen navigatiesysteem beschikbaar was maar uiteindelijk bleek deze er al in te zitten ! Dit tot opluchting van Heidi omdat zij het eerste stuk zou rijden. Daarna moest er nog "kennis" gemaakt worden met de auto, we zijn allebij geen automaat gewend en dus was het even kijken hoe alles werkt. Gelukkig hebben ze op mijn werk poolauto's die automaat zijn en wist ik wel een beetje hoe of wat. Uiteindelijk een uur later vertrokken dan geplanned maar dat mag de pret niet drukken, we zijn op weg naar Canada !!

Het blijkt een gewelige auto die Toyota Camry, We hadden een Chevrolet Impala besteld maar een kniesoor die daar op let. Alleen het eerste stuk New York uit was een beetje eng in het begin maar eenmaal de stad uit hadden we nergens last van. Het was ongeveer zeven uur rijden in totaal maar met tussenstops meegerekend hebben we er toch een dikke negen uur over gedaan. Onderweg blijkt dat de natuur veel te lijden heeft onder het autogebruik in Amerika, we zijn tientallen dode dieren tegengekomen langs de highway en erger nog we hebben zelfs een dier dood zien gereden worden door de auto die naast ons reed. Als dierenliefhebber was dat toch wel een domper op de reis kan ik vertellen.
In de avond kwamen we aan bij de grens. Na een paar strenge vragen van de Canadeese douanier en een wachtrij van ongeveer een half uur konden we eindelijk naar ons hotel rijden.
Ik had niet echt op het budget gelet toen ik in Januarie dit hotel boekte. Een double deluxe kamer ergens tussen de 30e en de 50e etage, Met bubbelbad, openhaard en uitzicht op de Niagra falls. We kwamen aan in het donker dus zagen we niet veel meer van de watervallen maar het hotel voldeed aan alle verwachtingen en meer. Een geweldige kamer met een fenomenaal uitzicht vanaf de 44e (!!) etage !!!
Tegen middernacht nog even een pizza gescoord en toen maar naar bed gegaan, De reis had zijn tol geeist en we waren moe.