dinsdag 4 mei 2010

Dag 5

Vroeg opgestaan want we vliegen vandaag weer terug naar New York, Om 08.36 gaan we met jetBlue naar John F. Kennedy airport. Het is haasten want het tijdsvenster is krap, Bij vetrek uit het hotel blijkt dat de rekening niet vooraf betaald is geweest en vraag ik opheldering bij het hotel want denk zeker te weten dat ik dat wel gedaan heb. De manager geeft mij zijn kaartje en verzoekt mij het thuis nog maar eens na te kijken.
Dit kleine oponthoud blijkt ons nog duur te komen staan blijkt later want we komen onderweg naar Buffalo airport twee keer in de file terecht. Wij zijn op vakantie maar voor de Amerikanen en Canadezen is het een gewone Maandagmorgen en dus is het druk op de weg. Ook blijkt de afstand van hotel naar vliegveld langer dan we aannamen. Het terugbrengen van de huurauto ging vlot, De man die de auto aannam zag dat we haast hadden en het was binnen 5 minuten gepiept. Desondanks missen we onze vlucht !! Het is mij en ook Heidi nog nooit eerder gebeurd en we vragen ons af hoe het verder moet. We worden op standby gezet voor de volgende vlucht, maar wat als deze vlucht vol komt ? Het is volgens mij zo dat als je standby staat dan gaan betalende klanten voor, Wij hadden natuurlijk wel betaald maar wel voor de vlucht eerder...
Na anderhalf uur wachten meldt ik me maar eens bij de balie en de man geeft aan dat de vlucht "wide - open" is, dit tot onze opluchting, We kunnen dus mee. De airbus A320 vertrekt op tijd en een uur later landen we op JFK. Bij het verlaten van het vliegtuig vraagd Heidi of ze even in de cockpit mag en wonderwel mag dat, Ook Qwen gaat even in de stoel zitten, geweldig !!

We nemen de airtrain (een soort monorail) naar de Metro. We zijn moe want erg vroeg opgestaan en dat reizen hakt er behoorlijk in ! De metro is een fantastisch reismiddel in ew York maar toch is het een half uur reizen naar Manhatten. Vanaf het punt waar we uitstappen moeten we ook nog met alle koffers naar het hotel lopen, En dat ging niet zo vlot want bij aankomst op het vliegveld bleek dat een van onze koffers beschadigt is en dus is de trolley functie niet meer te gebruiken. Uiteindelijk stappen we het hotel in en ploffen neer op het bed. Het hotel is niet zo luxe maar wel weer heel dicht bij Times Sqaure. Na gedouched en omgekleed te hebben gingen we wat te eten halen bij het tentje naast het hotel, het blijkt een mekka voor de liefhebber, Je kan er echt alles halen en ziet er heerlijk uit.

Na heerlijk gegeten te hebben per yellow-cab naar de bowlingbaan aan pier 61 in Mid-Manhatten. Het bowlen is toch heel anders dan in Nederland en ik bak er in het begin geen hout van, Qwen daarintegen wel en wint tot mijn ontsteltenis de eerste game !!! De tweede game kom ik wat beter in mn spel en veeg ik de vloer aan met de dames ;) Qua totaalscore win ik de twee games met slechts 1 puntje hehehe.
Qwen betaald de taxi terug naar het hotel, Ze heeft heel erg last van blaren en zag er tegen op om de metro te nemen. De vriendelijke Pakistaanse taxichauffeur brengt ons naar het hotel. Onderweg leren we hem op verzoek een paar Nederlandse woorden. Saillant detail; deze taxichauffeur was voorheen een bankier maar door de economische crisis is hij zoals veel anderen zijn baan kwijt geraakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten