dinsdag 4 mei 2010

Dag 6

De bijna aanslag op Times square blijft de gemoederen bezig houden, Op het nieuws en in de kranten hebben ze het over weinig anders meer. Het is toch vreemd, we waren dan wel niet in de buurt toen het busje met explosieven werd ontdekt maar omdat we er nu een weekje wonen is terrorisme dan toch ineens niet zo ver van je bed, Letterlijk zelfs want Times Square is nog geen 100 meter lopen vanaf hier. Manhatten was al goed bevolkt met politie, maar nu is het echt een vertoning van macht die zijn weerga niet kent, Ik tel soms 5 politiewagens op 15 vierkante meter en op elke hoek van een straat staan meerdere politieagenten, Te paard, in busjes, lopend met kogelvrije vesten aan, compleet inclusief mobiel commandocentrum. We voelen ons veilig in New York maar met zoveel politie word je constant aan de dreiging herrinerd.

Maargoed, vandaag naar central park !! het mooie weer zit ons mee evenals twee jaar geleden en huren drie fietsen om eens lekker door het park te fietsen. We schieten de camera's vol met mooie plaatjes en genieten van elke minuut. op de terugtocht om de fietsen in te leveren worden de dames afgesneden door een taxi en vooral Heidi komt ten val. Ik heb niks in de gaten omdat ik voorop fiets en ga vrolijk door. Later in het hotel zien ik haar flinke blauwe plek op het been, Qwen kreeg ook haar stuur tegen haar aan en heeft ook een blauwe plek, maar niet zo groot.

Na Central park op zoek naar "DankU" een Nederlands restaurant vlakbij het park. Onderweg komen de dames een leuke kledingzaak genaamd Strawberry tegen en dat vertraagd ons ongeveer een uur. Qwen heeft in elk geval leuke kleren gekocht en is helemaal happy. Het restaurant kunnen we niet vinden, het vermoeden bestaat dat hij er niet meer is dus besluiten we maar naar het geplande Bloomingdales (warenhuis) te gaan. Helaas nemen we de metro de verkeerde kant op en komen weer bij het park uit, We hebben honger en moe van het slenteren en komen een eethuisje genaamd Metro tegen. Hier zijn we lekker gaan schransen !!

De metro genomen naar the Empire state building om van het uitzicht op de 86e !! verdieping te gaan genieten. Qwen is bang om naar boven te gaan maar moet toch mee van ons. In het begin durfde ze niet het platform op maar uiteindelijk deed ze het toch, erg stoer ! Er hangt inmiddels een donderwolk boven het gebouw en het begint flink te waaien dus vlucht ze weer naar binnen, wij volgen niet veel later want het begint ook te regenen.

Beneden aangekomen besluit ik dat ik mijn was wil gaan ophalen wat ik heb bijna geen schone kleren meer. Bijkomstig voordeel is dat ik dan niet mee hoef te gaan shoppen want dat staat op de planning. De dames gaan op souvenierjacht en ook naar het mega warenhuis Macy's. Savonds komen ze terug en maken mij wakker, ik ben inmiddels ook erg moe van het reizen en lopen dat als ik mn bed zie, ik er ook spontaan op in slaap val ! Ze krijgen me traditiegetrouw maar moeilijk wakker maar uiteindelijk lukt het en besluiten naar Madame Tussauds te gaan. Helaas blijkt deze al gesloten, De dames nemen zich voor zichzelf te gaan troosten met een lekker ijsje van the Stone cold creamery, die blijkt gelukkig wel open. Vooral Qwen kan bijna niet meer op haar voetjes staan van alle blaren en vermoeide enkels maar wil nog niet terug naar het hotel dus besluiten we wat te gaan eten bij Applebees. Applebees is een grill / steakhouse en ik denk een van mijn favoriete restaurants. Qwen en ik nemen een maga-hamburger en Heidi neemt de spareribs. Terwijl we eten kan ik ook nog genieten van een stukje voetbal; Bayern Munchen tegen Bochum ;)
Vanuit het raam van Applebees zien we hoe een dronken kerel door vijf politieagenten word omsingeld nadat ie uit een yellow-cab stapt, Hij is het denk ik niet eens met de ritprijs of zo maar de agenten worde steeds aggressiever tegen hem en dan besluit ie toch maar te gaan betalen, Ik had mn camera aanstaan, dus als men overging tot arrestatie dan had ik een leuk filmpje gehad denk ik, maar helaas voor ons en gelukkig voor de man in kwestie word er afgetikt en laten ze hem lopen. Ja ik ben toch wel een beetje een sensatiezoeker..
Moe maar voldaan richting hotel, Ik schrijf nog een blog en mik ondertussen per ongeluk een biertje in de laptop-tas !! heidi is daar niet zo blij mee natuurlijk, maar de schade blijkt mee te vallen. Ik hoop vandaag nog tijd te hebben om wat foto's toe te voegen bij de verhalen, Want foto's zeggen meer dan woorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten