zondag 25 april 2010

Nog drie dagen !

Van die vulkaan horen we niet veel meer, hoewel het gevaar nog steeds aanwezig is ben ik er een stuk meer gerust op dan een week geleden. De vulkaan spuwt nog wel rook maar experts zeggen dat het niet zoveel meer is als voorheen, en wat het spuwt is hoofdzakelijk stoom.
De voorbereidingen gaan dus gewoon door zoals gepland. Vrijdag mijn internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB, Sleutels geregeld zodat vriend Ronald mijn katten eten kan geven en de tank van mijn auto gevuld met benzine zodat ik dat allemaal niet meer hoef te doen. Dinsdag heb ik een vrije dag en dus kan ik de laatste dingetjes doen. Mijn huis moet nog schoon, mijn losgeld-pot moet nog ingewisseld worden en ik moet nog een SD kaart halen voor de videocamera die ik voor mijn verjaardag van Heidi heb gekregen. Ik heb er wel één maar die is maar 2 Gigabyte groot en we willen wel kwaliteit opnames, dus moet er geïnvesteerd worden. Hopelijk zijn die dingen niet al te duur !
Ondanks alle goede voorbereidingen spoken er bij mij wel dingen door mijn hoofd, Dingen waar ik wakker van kan liggen, Ik noem er een één:
Tickets toesturen doen ze steeds minder, vroeger kon je die halen bij een reisbureau maar steeds minder mensen boeken via zo'n bureau. Wij dus ook niet, we hebben "losse onderdelen" geboekt bij verschillende online agentschappen. Dit brengt wel risico's met zich mee, Wat als het agentschap zijn werk niet goed gedaan heeft en je aan de balie komt om je tickets te halen maar je naam komt niet voor in hun systeem ? We hebben een zogenaamde code-shared flight wat inhoud dat er een samenwerkingsverband is tussen twee of meerdere vliegmaatschappijen en dus kwam ik per toeval erachter dat we niet met de geboekte United airlines vliegen maar met Continental airlines. En passant waren ze ook nog vergeten te vermelden dat de vlucht eerder gaat dan vermeld. Ok, het was maar vijf minuten maargoed het is een principekwestie, Waar ligt de grens, bij 15 minuten, een half uur, of een uur ? Waren we dan nog steeds niet ingelicht ?
Toen ik net geboekt had ging ik direct kijken of het mogelijk was om de stoelen toe te wijzen, dit kan bij de meeste vliegmaatschappijen en tot mijn plezier kon dat ook bij United. Echter nu duidelijk is dat het dus geen United toestel is, maar Continental staan die stoelen dan nog steeds vast ? Allemaal vragen waar ik vast en zeker antwoord op kan krijgen als ik maar genoeg Google-skills heb, of als ik genoeg geduld heb om in de wacht te gaan staan bij het callcenter van Continental, Maar ik heb het maar niet gedaan. Eerlijk gezegd ben ik al blij als ik straks in het vliegtuig zit, Pas dan kan ik gerust zijn en genieten van de vakantie.
Ondertussen is Qwen flink verkouden ondanks dat ik dit haar uitdrukkelijk verboden had, Ik wilde het eigenlijk het liefst contractueel vast laten leggen; "Ik Qwendoline verklaar hierbij plechtig dat ik niet ziek zal worden voor of tijdens de reis" Gekheid natuurlijk, je doet er niks aan maar je zal toch een echte griep krijgen zeg ! Je komt de vliegveld niet eens af misschien. Want als Amerikanen bacteriën buiten Amerika brengen is dat prima, maar oh wee als het omgekeerd gebeurd, je word desnoods in quarantaine gezet ! Goed, we gaan er maar vanuit dat het bij verkouden blijft. Ik blijf toch een doemdenker wat dit soort dingen aangaat.

Ondertussen kijk ik met een schuin oog naar de planning (hier rechts op de pagina), We gaan het nog druk krijgen en uitslapen is er niet echt bij ben ik bang. Hoewel uitslapen één van mijn hobby's is moet ik zeggen dat het natuurlijk zonde van de tijd is om meer te slapen dan nodig is. Het gaat wel een uitputtingsslag worden werd ons gisteren pijnlijk duidelijk. We waren bij de Elf Fantasy fair, een festival bij kasteel de Haar nabij Utrecht en hebben de hele dag geslenterd over het terrein. Berengezellig en leuk maar aan het einde van de dag waren we behoorlijk stuk ! Hoe moet dat dan gaan in New York als we zeven dagen lang zoveel lopen ? Heidi en ik waren bij ons avontuur twee jaar geleden ook al zo stuk. Maargoed het is ab-so-luut de moeite waard, en gaan het natuurlijk niet voor niets voor een tweede keer doen.

Gisteravond even naar de Times-square webcam gekeken en gezien dat het stuk tussen de twee wegen die er samenkomen nu klaar is. Er is nu een soort tribune gebouwd waar de toeristen op kunnen zitten. Waarom zou je midden op een kruispunt willen gaan zitten ? Om die vraag te beantwoorden moet je er geweest zijn. Hoewel het niets meer en minder is als een zeer druk kruispunt met een hoop lichtreklame blijft het een mooi schouwspel. Het gevoel om op het populairste en meest gefilmde plekje van Amerika te staan is niet in woorden uit te drukken. Het gevoel is universeel, mensen uit alle windstreken van de wereld doen ze allemaal hetzelfde; Om je heen kijken met een gelukzalige uitdrukking op je gezicht !

Nog drie dagen -vandaag, en dag van vertrek tellen we gemakshalve niet meer mee- en dan gaan we dit mooie avontuur beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten