vrijdag 30 april 2010

Dag 1 (vervolg)

We zijn er ! De landing was verre van idiaal, het vliegtuig schudde heen en weer tijdens het aanvliegen zodanig dat je nog liever in de achtbaan zou zitten. Heidi was zo wit als een laken na de landing, en ook mijn maag begon te protesteren.. Nadat we het vliegtuig uit waren bleek dat ik mijn trui vergeten was in het vliegtuig en ondanks dat ik terug ben gegaan om te zoeken kon ik hem niet meer vinden, jammer, want het was juist de trui die ik twee jaar geleden bij de New York Yankees had gekocht. Wie weet krijg ik hem nog terug van de "lost & found" van het vliegveld als we terug gaan.

Na het landen door de douane heen, duurde wel iets langer als twee jaar geleden maar in principe waren we er zo doorheen. De reis naar Manhatten wilde we per metro doen maar dat bleek een omweg te zijn en hebben uiteindelijk de bus genomen. Inmiddels was het spitsuur in New York en dus hebben we er meer dan een uur over gedaan. Eenmaal afgezet bij Bryant park lopen met de koffers naar 70 Park Aveneu waar ons hotel zit. De hotelkamer blijkt in orde, en voldoet naar New Yorkse maatstaven, we hebben een beetje de ruimte waar je in de gemiddelde hotelkamer normaal je kont niet kan keren. Enige nadeel is het uitzicht, dat is namelijk een stenen muur hahahaha. Maar het mag de pret allemaal niet drukken hoor !

Na een lekkere hotdog gegeten te hebben, en een lekkere kop koffie bij Starbucks te hebben genomen op weg naar Times Square, het hartje van Manhatten en mijn favoriete plaats in New York. Wat een overdaad aan lichtreklames, wat een mensen allemaal. Het hele plein stond vol met touristen. het blijft een prachtig schouwspel. Seeing is believing, je moet er echt zijn geweest om de sfeer te proeven.

We waren behoorlijk moe van de reis maar toch even naar de M&M store geweest, Qwen keek hier haar ogen uit. Zoveel mechandise van M&M's gewoonweg onbeschrijvelijk, Jassen, tassen, handdoeken, Kaartspellen, sleutelhangers etc etc ...

Hierna weer naar het hotel, het was inmiddels al 22.00 uur en door het tijdsverschil waren wij al veel langer op dan je normaal doet. Morgen naar miss Liberty en Coney Island, we kijken er echt naar uit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten